måndag 12 juli 2010

Almedalsretorik

Efter ytterst intensiv vecka som inleddes med seminarium under måndagen "Gud så demokratiskt." tillsammans med Gudrun Schyman, Lennart Koskinen och representanter från de politiska ungdomsförbunden, uppdrag för kund samt retoriska analyser för TV4 har jag nu äntligen landat hemmavid.

Framledes kommer mina längre retoriska analyser av partiledartalen att läggas upp här på bloggen. Dessutom kommer jag att lägga upp mitt seminarium med kortare retorikanalyser av ungdomsförbundarnas inlägg i debatt-tävlingen för allmän beskådan.

Utöver detta hade Koskinen och jag ett intressant samtal kring retorikens betydelse för Guds förkunnelse under lördageftermiddagen i biskopens trädgård. När tekniken står mig bi och vädret inte tynger mig alltför mycket kommer även det samtalet upp här på bloggen.

Mitt övergripande syfte att belarma bruset med denna blogg är att jag är övertygad om att retorik är en förutsättning för demokrati. Ju fler som lär sig mer om konsten att övertyga och konsten att analysera vad det egentligen är den andre säger, desto fler kommer att våga göra sin röst hörd. Därför tackar jag allra ödmjukast för all den länkkärlek jag åtnjuter! (Tack Seved, Amanda, Erik m fl!)

Välkommen tillbaka!
Hälsar Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar